نمک و خواص آن

نمک و خواص آن

نمک و خواص آن

نمک آبرود،نمک خوراکی،نمک دریایی،نمک متبلور،نمکستان

زیاد می شنویم که می گویند نمک زیاد مصرف نکنیم چرا؟بهتر است بدانید که نمک یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است و به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک می رساند. اما در واقع مصرف زیاد نمک می تواند خطرات بیشماری را برای بدن داشته باشد.لازم به ذکر است که این خطرات در افرادی که فشار خون بالایی دارند، به مراتب بیشتر می باشد.

نمک،خواص نمک

اثرات مفید نمک برای بدن را بشناسید:بدنیست بدانید که بیشترین اثر مفید نمک، ثابت کردن ضربان غیر عادی قلب است و به تنظیم فشار خون نیز کمک می نماید.در واقع یکی دیگر از اثرات مفید نمک خارج کردن اسیدیته زیادی که در بدن به وجود آمده است.بهتر است بدانید که  باعث حفظ تعادل مقدار قند خون می شود.باعث فراهم ساختن انرژی لازم برای بدن می شود.جالب است بدانید که نمک یک آنتی هیستامین طبیعی می باشد.قابل ذکر است که برای ساخت استخوان مهم است. یکی از بااهمیت ترین دلایل پوکی استخوان، کمبود نمک و آب می باشد.قابل ذکر است که نمک قسمتی از درمان بیماران مبتلا به دیابت می باشد.بدنیست بدانید که  استفاده از نمک بر روی زبان، موجب توقف سرفه های خشک می شود.

نمک،خواص نمک

با این همه خواص مفید، چرا نمک زیاد، برای بدن مضرمی باشد؟بهتر است بدانید که نمک از املاح سدیم و کلر تشکیل شده است. البته در بزرگسالان، هنگامی که مقدار سدیم دریافتی زیاد باشد، بدن آب زیادی را نگه می دارد و مقدار مایعات جمع شده در بدن بسیار زیاد می گردد.لازم به ذکر است که بسیاری از دانشمندان معتقدند که همین عامل موجب پرفشاری خون می شود و این خود عاملی است برای بیماری قلبی و سکته، زیرا این مقدار زیاد مایعات در حین عبور از قلب به اعضای بدن می روند و موجب خستگی و درد در اندام ها می شوند و این خود عاملی است برای ظاهر شدن بیماری کرونری(انسداد رگ های قلب).

نمک،خواص نمک

چه مقدار نمک برای بدن مضر نمی باشد؟قابل ذکر است که متخصصان مصرف حداقل 6 گرم نمک در روز را توصیه می کنند. ولی در کودکان این مقدار باید خیلی کم گردد.گفتنی است که تخمین زده شده که اگر 2-1 گرم نمک در روز مصرف شود، میزان بیماری های قلبی به صفر می رسد.جالب است بدانید که پیتزا، همبرگر و ساندویچ سوسیس بیشتر از 1 گرم نمک دارند و این مقدار 3/1 مقدار توصیه شده برای کودکان 6-4 سال است.بهتر است بدانید که خداوند نعمت های بیشماری برای ما آفریده است، ما نباید در هیچ موردی (حتی غذا خوردن) زیاده روی کنیم و زیاده از حد مصرف نماییم، چرا که عواقب و اثرات بد آن بعدها مشخص می گردد.

نمک،خواص نمک

پس در مصرف نمک تعادل را رعایت کنیم و حتی کمتر مصرف کنیم .

نمک و خواص آن

مطالب مرتبط:

فلفل سیاه

زنجبیل

رازیانه

زیره سیاه

خردل




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : جمعه 18 دی 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: